Pages

Banyakkan Berselawat....

Banyakkan Berselawat....

21 July 2011

لولا مر بي ما عر فت ر بي

ا لسلا م عليكم و ر حمة الله و بر كا ته

Dengan nama Allah yang sangat pemurah lagi sangat mengasihi. Segala puji bagi Allah sebenar-benar pujian. Selawat dan salam tercurah kepada sebaik-baik makhlukNya,penghulu kita Nabiصلى الله عليه وآله وسلم dan juga kepada keluarga dan para sahabatnya dan pengikut-pengikutnya.

MasyaAllah, sudah masuk 20 Syaaban malam ini. Kejap kan masa berlalu. "Ya Allah,berkatilah kami di bulan Rejab dan Syaaban dan sampaikanlah kami di bulan Ramadhan". Semoga kita sempat bertemu Ramadhan pada tahun ini. Adakah layak diri ini bertemu dengan Ramadhan?? Allah, malunya dengan Allah, Allah nak bagi peluang buat kita untuk berada dalam bulan yang Barakah, tapi bagaimana persediaan kita? Ampunilah kami Ya Allah, kami seringkali lalai.

لولا مر بي ما عر فت ر بي
~Jika tidak kerana Guruku, mana mungkin aku mengenal Tuhanku~

Sekarang ini adik-adik di PJ pasti tengah bertalaqi bersama Guru yang banyak membimbing kami. Ya Allah, rindunya untuk berada di Majlis yang penuh barakah itu. Moga masih ada peluang untuk sentiasa berada dalam Majlis Talaqi. Majlis yang membawa hati-hati untuk mencintai Allah dan Rasul. Majlis yang membawa hati-hati untuk mencintai akhirat. Majlis yang membawa hati-hati untuk mencintai para Masyaikh. Allah..... Terima kasih kerana mengizinkan kami mengenali para Masyaikh yang membawa kami untuk mengenal dan mencintaiMu Ya Allah.
Dengan melihat wajah-wajah para Masyaikh ini, ianya pasti akan membuatkan hati kita menjadi tenang.

Syukran buat ukhtah tercinta, Siti Fatimah bt Abd Ghaffar atas perkongsian gambar ini. :)